Klantcase: Le Nouveau Chef
Le Nouveau Chef is producent van kokskleding en servicekleding. Met hun modieuze collectie veranderen ze de manier waarop chefs zichzelf zien en gezien worden. Er wordt optimaal gebruik gemaakt van de mogelijkheden binnen de e-commerce. Na verschillende webshopplatformen te hebben gebruikt, maakt Le Nouveau Chef nu gebruik van Shopify, waar ze recent ook een xCore-koppeling met Exact Online voor hebben.
Raymond Weijers is e-commercespecialist van Le Nouveau Chef en deelt met enthousiasme waar Le Nouveau Chef voor staat. “Ons doel is niet per se de grootste zijn, maar wel het origineel met de beste kwaliteit en pasvorm. Wij zijn trots dat in alle uithoeken van de wereld chefs ons merk dragen, mede dankzij onze webshop, ons netwerk van dealers en natuurlijk onze ambassadeurs; de chefs zelf.”
Familiebedrijf
Le Nouveau Chef is een familiebedrijf en opgericht in 1986. Het heeft zich ontwikkeld tot een merk dat niet alleen in Europa, maar ook in Amerika en het Midden-Oosten steeds meer bekendheid geniet. Het merk speelt in op de behoefte van chef-koks die vaker in open keukens te zien waren voor de gast. Daardoor kreeg hun uitstraling een steeds belangrijkere rol in de ambiance van het restaurant. Nu straalt het merk een passie uit die topchefs over de hele wereld aanspreekt. Het bedrijf heeft door de jaren heen een wereldwijd netwerk van dealers opgebouwd en verkoopt daarnaast rechtsreeks aan zowel de B2C- als B2B-markt.
Verschillende webshopplatforms
Het vinden van het juiste webshopplatform bleek nog een flinke zoektocht. Le Nouveau Chef begon met een WooCommerce-shop. Raymond: “Omdat WooCommerce voor wat beperkingen zorgde, zijn we naar Shopware 6 overgestapt. Shopware 6 was toen net gelanceerd na Shopware 5, waardoor er behoorlijk wat kinderziektes in zaten. We besloten daarom opnieuw te switchen en hebben voor Shopify gekozen. Shopify ging zich namelijk meer focussen op de B2B-markt. In eerste instantie miste Shopify een aantal features om de B2B-markt te kunnen ondersteunen. Maar, sinds dit jaar zijn die toegevoegd waardoor we de overstap konden maken.” Deze overgang heeft niet alleen de deuren geopend voor verdere internationale expansie, maar zorgt ook voor een stukje efficiëntie en professionaliteit.
Intensieve samenwerking
Toen Le Nouveau Chef nog Shopware 6 had, werd er gebruik gemaakt van de Shopware 6 & Exact Online koppeling. Naast de standaard functionaliteiten, was er hier ook maatwerk nodig. “Eelco, jullie developer, raakte toen betrokken bij het project,” vertelt Raymond. “We hebben een aantal keren een consult met hem gehad, waardoor er een intensieve samenwerking tot stand kwam. Hij heeft voor ons veel maatwerk binnen Shopware ontwikkeld. Toen we overstapten naar Shopify, wilden we veel van dit maatwerk migreren naar onze nieuwe koppeling. Met Eelco en André hebben we alle processen doorlopen en passend maatwerk laten maken. Het is fijn om met een vaste accountmanager te werken, omdat Eelco onze processen snapt en weet waar het maatwerk op gebaseerd is.”
Maatwerk
Le Nouveau Chef maakt gebruik van de Shopify & Exact Online koppeling voor vier storefronts en daarnaast zijn de Aflettermodules voor PayPal en Shopify Payments geïmplementeerd. “Bij de Shopify-koppeling gebruiken we diverse functies, zoals automatische facturatie en creditering in Exact. Ook kunnen we de voorraad die we live hebben up-to-date houden met de Shopify-koppeling bij alle vier de storefronts. De standaard functionaliteiten doen sowieso al heel veel, maar door extra maatwerk is de koppeling op onze processen aangepast. Er zijn bijvoorbeeld aanpassingen gedaan waardoor onze logistieke zaken beter verlopen en we onze klantgroepen (de B2B- en B2C-markt en dealers) efficiënter bedienen.”
Hét merk voor kokskleding
Raymond weet het doel van Le Nouveau Chef helder te formuleren: “Door de mogelijkheden binnen de e-commerce optimaal te benutten, willen we de rest van de wereld bereiken en ons dealernetwerk uitbreiden, zodat Le Nouveau Chef straks over de hele wereld verkrijgbaar is!” Met kleding die al in grote hotelketens zoals het Hilton te vinden zijn en de toenemende vraag vanuit verschillende hoeken van de wereld, ligt deze ambitie binnen handbereik. De vraag naar Le Nouveau Chef neemt mondiaal toe, mede dankzij de chef-koks die de wereld over reizen om in andere landen te koken. Die chefs worden dan gezien in Le Nouveau Chef-kleding. “Zo groeit ook organisch onze bekendheid, waar vervolgens weer nieuwe klanten en dealers uit voortkomen,” voegt Raymond toe.
Le Nouveau Chef
Le Nouveau Chef is producent van kokskleding en servicekleding. Kwaliteitskleding die er modieus uitziet maakt Le Nouveau Chef een succesvol merk. Via de website en via dealers wordt de kokskleding wereldwijd verkocht.