Nieuwtjes
-
12 april 2023
Overstappen naar Exact Globe+
Exact Globe+ is de nieuwste versie van Exact Globe, en de opvolger van Exact Globe Next. Wat betekent overstappen naar Exact Globe+ voor jouw xCore koppeling(en) en producten?
1. Koppelingen
Wij bieden e-commerce koppelingen met Exact Globe aan voor veel platformen zoals o.a. Magento, WooCommerce, Shopify, ChannelEngine en Akeneo. En goed nieuws: al onze koppelingen zijn geschikt voor de nieuwste versie Exact Globe+. Overstappen en gebruik blijven maken van xCore koppelingen kan dus. Maar, er zijn wel een aantal aandachtpunten van belang zodra je deze overstap wilt maken. We hebben die voor jou op een rijtje gezet:
- Situatie 1: je stapt over naar Exact Globe+ op dezelfde omgeving en met dezelfde configuratie, dan hoef je in principe niets te doen en zal de koppeling gewoon zijn werk blijven doen. Mocht er onverhoopt toch problemen opleveren dan kun je een ticket aanmaken via ons ticketsysteem. Binnen 8 werkuren krijg je reactie van ons of nemen wij contact met je op. Hieraan zijn geen kosten verbonden. Mocht je twijfelen over de juiste werking, omdat je bijvoorbeeld meer applicaties hebt gekoppeld aan Exact, zet dan een testomgeving op. Neem hiervoor contact op met je Exact partner of rechtstreeks met Exact Software.
- Situatie 2: je stapt over naar Exact Globe+ met dezelfde configuratie maar je gaat werken op een andere omgeving (server of in de cloud), neem dan contact met ons op. Ik dat geval zullen we de koppeling opnieuw moeten installeren. Dit neemt maximaal 2 uur in beslag inclusief testen. Ons uurtarief is €125,- per uur.
- Situatie 3: je werkt met de Exact Connectivity Cliënt (de voormalige SDK module) en wil overstappen van Exact Globe Next naar Exact Globe+. Dan geldt het volgende. Werk je met onze softwareversie van vóór 2022.8? In dat geval is er een volledige update van de koppeling nodig. Werk je met een versie vanaf 2022.8 en hoger? Dan moet er een instelling in je koppeling aangepast worden. Je kunt bekijken met welke versie je werkt zodra je de koppeling opent en op instellingen klikt. Dan staat het versienummer in je dashboard. Om de wijziging voor Connectivity Cliënt door te geven dien je dus in alle gevallen een ticket aan te maken. Wij zullen dan inventariseren wat de er nodig is voor jullie situatie. Vervolgens geven wij dan aan wat eventueel de kosten van de update zullen bedragen. Hierbij gaat het alleen om kosten van de dienstverlening. De kosten van de (geüpdatet) software vallen onder het onderhoudscontract.
2. Aflettermodules
Werk je met één of meerdere van onze Aflettermodules? Dan hoef je geen actie te ondernemen wanneer je gelijk overstapt naar Exact Globe+.
3. Order Processor
Onze Order Processor maakt gebruik van de Connectivity Cliënt (voormalige SDK module). Zodra je gebruik gaat maken van Globe+ dan zullen wij in alle gevallen de software moeten updaten en opnieuw installeren. Vraag hier de update aan. In dat geval zullen we ook inventariseren welke wijzigingen van toepassing zijn voor jullie situatie en wat eventueel de kosten hiervan zullen zijn. Hierbij gaat het alleen om de dienstverlening. De kosten van de (geüpdatet) software vallen onder het onderhoudscontract.