Klantcase: Verf.nl
Verf.nl biedt een breed assortiment verf en heeft een sterke focus op klanttevredenheid en gebruiksvriendelijkheid. Hun ambitie is om door middel van uitstekende service en innovatieve oplossingen marktleider te worden. Rogier Goed, managing partner bij Verf.nl: “Iedereen kan een webshop beginnen en verf verkopen, maar wij onderscheiden ons door uitstekende service te bieden en het aankoopproces zo makkelijk mogelijk te maken.”
Van Budgetverf.nl naar Verf.nl
In 2006, de tijd van outlet- en stuntwebshops ontstond Budgetverf; een webshop waar je voor een voordelige prijs verf kan bestellen. Tegenwoordig is Budgetverf.nl ingekort naar Verf.nl; een volwaardige webshop met allerlei soorten verf. Rogier: “We hebben een breed assortiment verf, maar we onderscheiden ons met onze service. We adviseren graag in de aankoop en bieden een gebruiksvriendelijke website, waardoor het aankoopproces eenvoudig blijft. Mochten er toch problemen zijn, dan handelen we het altijd netjes af. Iedereen kan een webshop beginnen en verf verkopen, en dat zien we ook om ons heen gebeuren. Maar, veel weten zich niet goed te onderscheiden van de rest en dus vallen er weer spelers af. Wij onderscheiden ons onder andere door een uitstekende service en het aankoopproces zo makkelijk mogelijk te maken.”
BigCommerce
Een goede webshop neerzetten doet Verf.nl met het BigCommerce-platform. “Een paar jaar geleden zijn we overgestapt van Logic4 naar BigCommerce. Onze webbouwer had in eerste instantie een koppeling gebouwd tussen BigCommerce en Exact Online, maar toen zij besloten zich niet meer te focussen op e-commerce, hebben zij ons doorverwezen naar xCore. We kenden xCore al, omdat we al gebruikmaken van de Aflettermodules. Jullie enige focus is Exact, sterker nog; jullie ademen Exact. Precies wat we nodig hebben. Bovendien snappen jullie de e-commercewereld, dus voor ons een logische keuze om voor xCore te kiezen. En nu merken we ook dat de vorige koppeling die we hadden, lang niet zo compleet was als de BigCommerce & Exact Online koppeling van xCore. We zijn dus ontzettend blij met de overstap naar deze koppeling.”
Maatwerk
Het eerste contact verliep telefonisch. “Ik belde, heb aangegeven wat ik wilde en toen is er meteen een afspraak ingepland met een consultant. Gerald kwam bij ons langs, heeft onze wensen doorgenomen en toen hebben we meteen afgetrapt. Zo snel ging het,” laat Rogier weten. De standaard koppeling voldoet grotendeels voor Verf.nl, toch waren er ook wat maatwerkwensen. “We hebben een aantal zaken in onze webshop die we graag gesynchroniseerd zien met Exact Online, maar die niet een standaard functionaliteit zijn.” Toen het maatwerk was doorgevoerd, kon bij Verf.nl de knop om; de koppeling kon live gezet worden. “Uiteraard ontdek je dan altijd nog wat dingen die nog niet zo soepel verlopen, maar met behulp van Gerald of de supportafdeling is dat dan snel opgelost.”
Tijdsbesparing
Verf.nl maakt nu een aantal maanden gebruik van de BigCommerce-koppeling en Rogier is tevreden. “De nieuwe BigCommerce-koppeling levert ons veel voordelen op ten opzichte van de oude koppeling die onze webbouwer had ontwikkeld. Voorheen konden we niet volledig vertrouwen op de werking van de koppeling; het was onzeker of de juiste controles werden uitgevoerd en of de informatie correct werd doorgegeven aan Exact. Hierdoor moesten we dagelijks handmatig factureren en de gegevens in Exact vergelijken met die in BigCommerce, om er zeker van te zijn dat alleen verstuurde bestellingen gefactureerd werden. Dit tijdrovende proces kostte ons minimaal een uur per dag en dat besparen we nu met de nieuwe koppeling. Omdat onze klanten nu automatisch direct hun factuur ontvangen na de aankoop en wij geen controles meer hoeven uit te voeren, kunnen we ons focussen op onze groeiambities. De nieuwe BigCommerce-koppeling zorgt voor efficiëntere processen, een betere service voor klanten en een dolgelukkig administratieteam.”
Aflettermodules
Langer dan de BigCommerce-koppeling maakt Verf.nl gebruik van de Aflettermodules van xCore. Op dit moment werken ze met Mollie en Rabo Smart Pay, maar op de planning staat om over te stappen naar Pay. “Omdat we alle pin-transacties van de Rabo handmatig moeten inladen, stappen we over naar Pay., dan is ook dat gehele proces volledig geautomatiseerd.” Sinds de overstap naar BigCommerce is Verf.nl voortdurend bezig met procesoptimalisatie. Hierbij speelt de automatisering van betalingen een grote rol. “Het is essentieel om inzicht te krijgen in onze administratie en te bekijken welke processen nog niet automatisch verlopen en hoeveel tijd hierin gaat zitten. xCore is voor ons de ideale partner voor alle automatiseringen met Exact. Bovendien vind ik het fijn om al deze koppelingen bij één partij te hebben. Tot nu toe geven de koppelingen ons veel rust en efficiëntie.”
Uitstekende service
Verf.nl onderscheidt zich door een uitstekende service te bieden, maar het kan altijd nóg beter, vindt Rogier. “Er zijn veel partijen die verf van A naar B kunnen brengen en dit goed faciliteren via hun website. Onze ambitie is om dit net even beter te doen. Als onze service en webshop nét even beter is, dan hebben we een voorsprong op onze concurrenten. We willen de leider in de markt zijn en streven ernaar zoveel mogelijk orders via onze website te verwerken, omdat onze handel transactie- en volumegedreven is. Dit betekent dat we ons blijven richten op het verbeteren van onze service, op innovaties en het eenvoudiger maken om verf te bestellen, juist ook voor mensen zonder kennis van verf. We willen klanten helpen de juiste producten snel en efficiënt te vinden en in hun winkelwagen te plaatsen. Hoewel we ons niet altijd met onze producten kunnen onderscheiden, kunnen we dat zeker wel met service en gebruiksvriendelijkheid van onze website,” aldus Rogier.
Verf.nl
Verf.nl is een online verfwinkel met een fysieke winkel in Akersloot, die inzet op de groeiende markt voor online verf. Een uitstekende service in combinatie met de hoogste kwaliteit aan verfproducten is het uitgangspunt van Verf.nl.