Klantcase: CC Nederland
CC Nederland is een Nederlandse toeleverancier voor elektrotechnische componenten voor de machinebouwindustrie. Klanten bestaan voornamelijk uit machinebouwers in de voedings- en verpakkingsindustrie en de e-mobility.
Een deel van de orders wordt via de webshop van CC Nederland geplaatst. Bas de Wit, directeur van CC Nederland: “In 2017 waren we nog maar een klein bedrijf. In die zeven jaar heeft de Magento 2 & Exact Online koppeling onze groei zonder problemen of beperkingen ondersteund, wat bewijst dat we de juiste keuze hebben gemaakt.”
Traditionele sector
Sinds 2010 bestaat CC Nederland, maar de verkoop vindt nog niet zo lang online plaats. Bas legt uit: “De technische sector is een traditionele handel. We begonnen met vertegenwoordigers op de weg. Pas acht jaar geleden startten we met een webshop. Elk jaar zien we de verkopen via onze webshop groeien. Inmiddels verloopt twintig procent van onze orders via de webshop. Voor deze sector en ten opzichte van de concurrentie is dat een relatief groot deel.” Het overige deel van de verkopen verloopt voornamelijk via de ERP-systemen van de klant. “Met één druk op de knop mailen ze hun inkooporder naar ons. Voor hen is dat gemakkelijker dan via de webshop, waar ze opnieuw hun materialen moeten gaan zoeken om deze vervolgens te bestellen. We zijn overigens wel bezig om voor grote klanten een EDI-koppeling te leggen tussen hun ERP- en ons ERP-systeem, zodat er via het systeem rechtstreeks orders bij ons geplaatst kunnen worden.”
Overstap naar Exact Online
Voorheen werkte CC Nederland met ERP-systeem Mamut One en werd er gebruikt gemaakt van een koppeling van Redant (tegenwoordig Moni). Toen de overstap werd gemaakt naar Exact Online, kwam CC Nederland via Magento-shopbouwer Experius (tegenwoordig Happy Horizon) bij xCore terecht. “Ook Redant gaf toen aan dat de xCore-koppeling tussen Exact Online en Magento 2 goed werkt en veel mogelijkheden bevat. Zo hebben we in 2017 contact met jullie opgenomen. Na verschillende inventarisatiegesprekken met zowel Gerald van xCore als met Experius, zijn we in 2018 live gegaan.”
Tevreden
Op dit moment maakt CC Nederland gebruik van de Magento 2 & Exact Online koppeling en de Aflettermodule voor MultiSafePay. Bas geeft aan tevreden te zijn met de werking van de koppelingen. “Ik sprak laatst Gerald en toen zei hij: ‘Dat is lang geleden dat we elkaar gesproken hebben!’ En toen zei ik: ‘Klopt, dat zegt iets over de betrouwbaarheid van jullie koppeling.’ Hoe minder contact we hebben met jullie, hoe beter,” lacht Bas. “Want dan is er niks aan de hand en draait de koppeling gewoon door. Wel hebben Gerald en ik afgesproken vaker te overleggen over nieuwe ontwikkelingen, om te zien of er iets bij zit wat voor ons handig kan zijn.”
Efficiëntie en tijdsbesparing
De koppeling tussen Magento 2 en Exact Online zorgt bij CC Nederland voor efficiënter orderbeheer. Ook maakt het het klantenportaal toegankelijk, waardoor klanten hun prijsafspraken direct in de webshop kunnen zien. De synchronisatie van de voorraad gebeurt real-time. “De voorraad moet realtime kloppen, dat is erg belangrijk voor onze klanten. We kwamen er tijdens ons laatste gesprek met Gerald wel erachter dat we voor onze prijsafspraken omslachtige dingen doen via een FTP-server. Blijkt dat we dat eenvoudig met de koppeling kunnen inrichten. Ook de Aflettermodule levert ons veel tijdsbesparing op.”
Service Level Agreement
Naast de Magento 2-koppeling en de MultiSafePay-aflettermodule heeft CC Nederland ook een Service Level Agreement (SLA) afgesloten. Als Bas een probleem ervaart met de koppeling, dan wordt er contact gezocht met de supportafdeling van xCore. “Als we een vraag hebben, willen we gewoon snel reactie hebben. En dat krijgen we met deze overeenkomst zeker. We kunnen met de SLA Silver namelijk telefonisch contact hebben en dat vind ik fijn. In het geval van calamiteiten of een update, kunnen we dan snel schakelen. Daarom hebben we gekozen voor een SLA Silver.” Als Bas vragen heeft over de mogelijkheden en ontwikkelingen van de koppeling, neemt hij contact op Gerald. “Wat ik fijn vind aan het contact met Gerald, is zijn expertise op het gebied van Exact. Dus naast de adviezen over de koppeling, kan hij ons ook goed adviseren over Exact Online. Dat is meedenken met de klant en dat waardeer ik heel erg.”
De koppeling kan de groei aan
In 2017, toen CC Nederland startte met de koppeling, waren ze nog een klein bedrijf. Inmiddels is het bedrijf uitgegroeid tot een volwaardige Nederlandse toeleverancier voor elektrotechnische componenten voor de machinebouwindustrie. “In die zeven jaar heeft de koppeling onze groei moeiteloos bijgehouden, zonder problemen of beperkingen. De koppeling kan onze groei gewoon aan. Dat betekent dat we toen de juiste keuze hebben gemaakt.” In de toekomst wil Bas met CC Nederland de helft van de orders via de webshop binnenhalen. “Met dit doel voor ogen, samen met andere wensen en verbeterpunten, zal Gerald ons adviseren over eventuele aanpassingen aan de koppeling.”
CC Nederland
CC Nederland is een Nederlandse toeleverancier voor elektrotechnische componenten voor de machinebouwindustrie.