Wij helpen je graag!

xCore

Kan ik de software testen?

Ja, je kunt éénmalig 14 dagen gratis onze software proberen. Tijdens deze 14 dagen kun je het abonnement definitief afsluiten. Ben je niet overtuigd van ons product? Geen probleem, na 14 dagen loopt de proefperiode automatisch af, vervalt je koppeling en worden je gegevens van xCore verwijderd.

Ik wil starten met xCore, waar moet ik rekening mee houden?

Als je gaat werken met xCore raden we je aan om een back-up van je Exact-omgeving te maken. Zodra je het product binnen xCore activeert, start de software direct.

Ik heb de app 14 dagen getest. Hoe kan ik deze blijven gebruiken?

Je krijgt van ons een melding als de proefperiode bijna afloopt. Wil je verder met het abonnement? Druk binnen xCore op ‘App activeren’ en vul je gegevens aan.

Wat gebeurt er met mijn gegevens na de proefperiode?

Als je geen abonnement afsluit door zelf op ‘App activeren’ te klikken, dan vervalt je koppeling en worden je gegevens na 14 dagen automatisch verwijderd.

Kan ik na installatie direct (meer) add-ons toevoegen?

Ja, dat kan. Log in met je xCore-registratie en ga naar het dashboard.

Hoeveel administraties kan ik koppelen binnen xCore?

Meerdere, je dient echter wel per administratie een app af te sluiten.

Ik heb al een dealer4dealer-koppeling en wil overstappen naar xCore

In de meeste gevallen is dit mogelijk. Neem contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.

Is er een SLA beschikbaar?

Ja, standaard is de SLA Brons inbegrepen bij alle xCore-producten. Toch krijgen we regelmatig aanvragen voor aanvullend support. Daarom is de SLA Zilver en binnenkort goud beschikbaar tegen meerprijs, bekijk de opties hier.

Waar moet ik op letten bij het gebruik van Firewall IP Whitelisting?

Maak je gebruik van IP whitelisting in je Firewall? Zorg er dan voor dat jij of je systeembeheerder, webshop- of hostingpartner onderstaande IP-adressen toevoegt. Zo heeft xCore toegang tot je server(s) en zal de werking behouden blijven.

IPv4 IPv6
185.67.201.217
185.67.201.220
185.67.201.221
185.67.201.222
84.247.10.74 2a01:7c8:bb01:217::1
136.144.141.215 2a01:7c8:fff8:3a5::1
149.210.237.247 2a01:7c8:aabb:233::1
84.247.10.80 2a01:7c8:bb01:219::1
84.247.10.82 2a01:7c8:bb01:232::1
37.34.57.56 2a01:7c8:aaad:16c::1
141.138.139.136 2a01:7c8:aaaa:3e0::1
136.144.178.57 2a01:7c8:aacb:ef::1
37.97.176.158 2a01:7c8:bb02:484::1
37.97.206.208 2a01:7c8:aac3:13b::1

 

IPv6 adressen (ranges)
2a05:1180::/29
2001:984:aac5::/48

Wil je ook snel geholpen worden door onze servicedesk en ontwikkelaars? Voeg dan ook ons kantoor toe: 213.126.10.154.

Installatie & Onderhoud

Wat houdt het implementatiepakket in?

Onze ervaren consultants inventariseren, installeren, optimaliseren én ondersteunen het testen van de gekozen koppeling. Kies in de wizard voor het implementatiepakket. Na het afsluiten neemt ons projectbureau contact met je op.

Is het implementatiepakket verplicht?

Voor sommige koppelingen is diepgaande kennis noodzakelijk en een implementatiepakket verplicht. Voor de meeste xCore-koppelingen is het pakket optioneel. Je kunt dan zelf de koppeling via de wizard installeren. Lukt het implementeren niet? Kies dan alsnog voor het implementatiepakket.

Wat houdt het onderhoudsbedrag voor Globe-koppelingen in?

Dit bedrag is voor helpdeskondersteuning, updates en geeft korting op upgrades.

Abonnement

Is het abonnement maandelijks opzegbaar?

Exact Online-producten

Ja, je kunt het abonnement ieder moment opzeggen. De software is dan tot het einde van de maand te gebruiken. Voorbeeld: zeg je per de 15e van de maand je abonnement op, dan kun je de software nog gebruiken tot de 30 of 31ste van diezelfde maand.

Maak je gebruik van een xCore-product voor Exact Online? Dan geldt een opzegtermijn van exact een maand. Bijvoorbeeld: zeg je de 15e van de maand op? Dan kun je de software nog gebruiken tot de 15e van de volgende maand.

Exact Globe-producten

Exact Globe producten kennen in vrijwel alle gevallen een looptijd van één jaar die ingaat na de installatie. De contracten worden vervolgens per maand stilzwijgend verlengd. De opzegtermijn is, na het eerste jaar, één maand met ingang van de eerste van de volgende maand.

Het je een gekocht Exact Globe product met Support & Software Assurance (SSA)? Dan is het Support & Software Assurance het eerste jaar verplicht en wordt jaarlijks stilzwijgend verlengd. De opzegtermijn is 1 maand voor prolongatiedatum.

Wanneer start de automatische incasso?

Dit verschilt per product. Voor alle apps binnen xCore start de automatische incasso na de proefperiode, na het afsluiten van het abonnement. Kies je voor het implementatiepakket dan worden de kosten voor dit pakket ook via automatische incasso afgeschreven.

Hoe zeg ik mijn abonnement op?

Zeg eenvoudig op via het contactformulier of stuur een mail. Vermeld hier a.u.b. ook de reden van opzegging bij. Je ontvangt daarna van ons een bevestiging van je opzegging.

Maak je gebruik van een xCore-product? Dan zeg je de software eenvoudig op binnen xCore.

Is het maandbedrag inclusief onderhoud en helpdeskondersteuning?

Ja, dit zit bij het maandbedrag inbegrepen.

Support

Ik ervaar een probleem, hoe maak ik een ticket aan?

Stuur een e-mail naar de servicedesk (servicedesk@xcore.nl). Ons ticketsysteem maakt dan automatisch een ticketnummer voor je aan. Je ontvangt daarna direct een bevestiging per e-mail met hierin je ticketnummer. Ook is het mogelijk om ons contactformulier in te vullen.

Ik heb geen reactie ontvangen na het aanmaken van een ticket.

Als je geen bevestiging hebt ontvangen van het aangemaakte ticket, dan is er helaas iets verkeerd gegaan. Kijk of je het juiste e-mailadres hebt gebruik of stel je vraag opnieuw via ons contactformulier.

Wat valt er onder standaard support?

Standaard is de SLA Brons inbegrepen bij alle bestelde xCore-producten. xCore is 24 uur per dag elektronisch bereikbaar via e-mail. Wij maken gebruik van het ticketsysteem ‘Zendesk’, waarbij de tickets op volgorde van binnenkomst worden afgehandeld door de servicedesk. De SLA Brons valt standaard onder de maandkosten van het product.

Wil je meer informatie over de SLA varianten? Klik dan hier.

Zijn er kosten verbonden aan het standaard support?

Werk je met (één van) onze Globe-producten? Dan valt het support onder het standaard onderhoudscontract.

Werk je met (één van) onze Online-producten? Dan valt het support standaard onder de maandkosten van het product.

Indien de supportvraag niet met ons product te maken heeft, maar met bijvoorbeeld de inrichting van je Magento- en/of Exact-omgeving, worden er kosten in rekening gebracht voor de geboden support.

Hoe snel kan ik support verwachten?

Zodra je een ticket hebt ingeschoten via e-mail, streven wij ernaar om binnen 8 werkuren inhoudelijk respons te geven. In geval van een productieverstoring (bijvoorbeeld wanneer de koppeling niets meer synchroniseert) gaan we direct met je ticket aan de slag.

Kan ik gebruik maken van telefonisch support?

Ja, tijdens kantooruren (08:30 – 17:00u) is support te bereiken via telefoonnummer 050 -5445039. Wij maken dan een supportticket voor je aan. Telefonisch kan er niet direct eerstelijns support geboden worden, tenzij je beschikt over een SLA Zilver.

Wil je meer informatie over SLA varianten? Klik dan hier.

Wat houdt tweedelijns support in?

Wanneer een probleem niet door de servicedesk afgehandeld kan worden, zal het ticket worden doorgezet naar de tweedelijns support. De duur van afhandeling is vervolgens afhankelijk van de complexiteit van het probleem.

Het kan zijn dat je supportvraag niet met ons product te maken heeft. Dan valt deze buiten de scope van de servicedesk. Denk bijvoorbeeld aan een foutieve inrichting van je webshop en/of Exact. Houd er dan rekening mee dat er kosten in rekening gebracht kunnen worden. Wij hanteren een uurtarief van € 115,- voor tweedelijns support. Mocht dit het geval zijn, dan nemen we eerst contact met je op om dit af te stemmen.

Algemeen

Welk kennisniveau is vereist voor het zelf installeren van de apps?

Dit is sterk afhankelijk van de gekozen app. Het uitgangspunt voor de xCore-producten is dat je zelf de implementatie kunt uitvoeren. Kom je er zelf niet uit tijdens installatie of heb je gewoon geen tijd? Kies dan voor het implementatiepakket. Onze specialisten nemen het graag van je over.

Kan ik meerdere xCore-apps tegelijkertijd gebruiken?

Ja dat kan, voor de xCore-apps kun je dit het helemaal zelf regelen en beheren.

Is de koppeling ook via het Exact Appcenter te verkrijgen?

Ja, alle xCore-apps zijn Exact-gecertificeerd en ook via het Exact Appcenter beschikbaar.

Hoe kan ik partner worden?

Vul het contactformulier in of neem telefonisch contact op via tel. 050 – 544 50 39.

Hoe zit het met de Algemene Verordening Gegevensbescherming?

Uiteraard houden wij ons binnen xCore aan de AVG. Hoe het precies zit lees je hier.

Business Consultancy

Wat is Business Consultancy?

De Business Consultancy van xCore is een (betaalde) service die erop gericht is om je te helpen met het totale backofficeproces van webshop tot boekhouding/ERP.

Waarvoor kan ik deze service aanvragen?

  • Hulp bij de inrichting van – of vragen over – Exact Online
  • Groei van je webshop (internationaal)
  • Analyse van processen
  • Brainstormsessies
  • Projectbegeleiding
  • Vragen over bepaalde onderdelen van je proces
  • Anders: neem contact met ons op.

Wat kost de Business Consultancy?

De Business Consultancy heeft een tarief van € 57,50 per half uur. Wil je graag dat we op locatie komen? Geen probleem. Dan geldt een minimale afname van twee uur voor de eerste afspraak en rekenen wij € 95,- voorrijkosten.

Zijn er ook voorrijkosten?

Ja, de voorrijkosten bedragen € 95,-.

Kan de Business Consultancy ook telefonisch?

Ja, dat kan.

Niet kunnen vinden wat je zoekt?

Maak 24/7 een ticket aan of laat ons dit telefonisch doen. Liever telefonisch support? Via xCore kun je een SLA kiezen.