Akeneo & Exact Online koppeling
Met Akeneo beheer je alle product(informatie) op één centrale plek. Door ook de koppeling met Exact Online te maken, heb jij al je artikelinformatie op al je e-commerce kanalen altijd up-to-date en centraal. Dat scheelt een hoop handmatige handelingen waarin jij je productinformatie steeds moet aan te passen. Kies dus voor de Akeneo koppeling met Exact, dan kies je voor gemak!
Hoe werkt de Akeneo koppeling?
De koppeling synchroniseert artikelen vanuit Akeneo naar Exact of juist andersom. Jij maakt die keuze op basis van wat je het handigste vindt werken. Standaard ondersteunen we hierbij één scope, waarbij er één locale gekozen kan worden als bron. Dit wordt vervolgens gekoppeld aan één Exact Online administratie. Synchronisatie vindt dan plaats o.b.v. wijzigingsdatum.
Naast synchronisatie van de standaardvelden ‘artikelcode’ en ‘producteigenschappen’, is de grote kracht van deze koppeling het gebruik van de zogenaamde mapping-tabellen. Hierdoor kun je vrijwel alle velden aan elkaar koppelen. En, wist je dat met de add-on ‘Geavanceerde productsynchronisatie’ wij zelfs de hoofdleverancier koppelen? Dit kan als het crediteurnummer vanuit Exact ook in Akeneo aanwezig is.
Verder is het goed om te weten, dat de werking van de koppeling specifiek aanpasbaar is, als dit gewenst is. De koppeling is namelijk dynamisch opgezet, waardoor klantspecifieke wensen relatief eenvoudig doorgevoerd kunnen worden.
Implementatiepakket
Voor het goed implementeren van deze koppeling is zowel kennis van Akeneo als van Exact Online benodigd. Daarom ontzorgt xCore jou in het installeren en implementeren van de koppeling.
De implementatie bestaat daarom uit een inventarisatie en bespreking van de werkprocessen, daarna volgt de installatie en optimalisatie van de koppeling. Eén van onze ervaren consultants ondersteunt jou vervolgens bij het testen van de koppeling voor een soepele livegang.
De kosten voor dit implementatiepakket bedragen eenmalig € 600,-.
Aanvullende wensen?
Akeneo biedt een zeer uitgebreide en flexibele oplossing om je productinformatie aan te vullen. De inrichting van Akeneo is daarom sterk afhankelijk van jouw wensen. Hierin zijn vele variaties mogelijk.
Heb je daarnaast nog specifieke wensen die niet standaard worden aangeboden? Ook dan kunnen we je helpen. Hiervoor bieden we de add-on ‘Custom Solutions’ aan (tegen meerprijs). Wanneer je hiervoor kiest inventariseren we gezamelijk eerst je precieze wensen. Daarna krijg je een kostenplaatje voor deze specifieke werkzaamheden en bij akkoord, realiseren wij alle aanpassingen voor je. Vervolgens wordt deze add-on door ons aan je Akeneo koppeling toegevoegd.
Support
Deze software vormt een belangrijke schakel in je bedrijfsproces, dat snappen we. We bieden na activatie van de app dan ook de juiste support als je vragen hebt. Deze support hebben wij ondergebracht in onze Service Level Agreements (SLA’s).
Altijd is het Service Level Agreement Brons inbegrepen. Je mag dan via servicedesk@xcore.nl 24/7 gebruik maken van onze ticketservice. Je krijgt dan binnen 8 werkuren reactie.
Naast de 24/7 ticketservice behoefte aan telefonisch support en/of snellere reactietijd? Dat kan! Kies dan voor SLA Zilver of SLA Goud, maar net waar je behoefte aan hebt.
Prijzen
Veel gestelde vragen
Wat houdt het implementatiepakket voor Akeneo in?
Onze ervaren consultants inventariseren, installeren, optimaliseren én ondersteunen testen van de door jou gekozen koppeling. Kies eerst in de wizard voor het implementatiepakket. Na het afsluiten neemt ons projectbureau contact met je op. Het implementatiepakket voor de Akeneo-koppeling kost éénmalig € 600,-
Ik wil meer weten over Akeneo.
Ik heb een algemene vraag, een vraag over het abonnement en/of een vraag betreft de installatie.
Ga dan naar ons Helpcenter. Hier vind je een overzicht met de meest gestelde vragen.