Partnercase: Cream
Cream is een e-commercebureau dat webshops maakt en optimaliseert voor retail-, etail- en B2B-ondernemers. De webshops worden gecreëerd in Magento in combinatie met Hyvä voor de frontend.
Cream en xCore zijn dit jaar tien jaar partners. Nu zijn wij natuurlijk nieuwsgierig naar het verschil in het partnerschap van toen en nu. We vroegen het Marcel van Wijk, operationeel directeur van Cream.
xCore-koppeling in plaats van maatwerk
Zo’n tien jaar geleden kwamen Cream en xCore met elkaar in contact door een nieuwe klant van Cream. Marcel: “Hoewel we jullie al eerder hadden gezien op de Webwinkel Vakdagen, was dit de eerste keer dat we echt met jullie gingen samenwerken. De desbetreffende klant kwam met het verzoek de koppeling van xCore te implementeren. Dit hebben we toen in samenwerking met jullie gedaan. Voor ons ook een moment om te kijken of het interessant is om deze xCore-koppeling met Magento standaard aan te bieden als we weer te maken krijgen met een e-commerceklant die een Exact-pakket heeft. We zijn tot de conclusie gekomen dat we beter de standaard xCore-koppeling kunnen aanbieden in plaats van een eigen koppeling elke keer op maat te bouwen. Dat was de start van ons partnership.”
Toen en nu
In tien jaar tijd hebben zowel Cream als xCore zich ontwikkeld op het gebied van e-commerce en daarmee is de samenwerking ook verbeterd. “De Magento & Exact koppeling is eenvoudiger inzetbaar geworden. Voorheen waren we afhankelijk van jullie team voor het opzetten van de koppeling, maar nu kunnen we dat heel eenvoudig zelf. Alleen wanneer er specifieke wensen zijn waar jullie meer kennis over hebben dan laten we het koppelen nog aan jullie over.”
Implementatie
Wanneer Cream een klant heeft met Exact Online of Exact Globe, wordt de standaard koppeling van xCore aangeboden. Afhankelijk van de complexiteit van de koppeling doet Cream of xCore de implementatie. “Sommige klanten hebben nog allerlei wensen die de koppeling erg geavanceerd maken. Of soms moeten er nog aanpassingen in Exact gedaan worden. Daarvoor gaan we in overleg met jullie voor de beste aanpak. De rechttoe-rechtaan koppeling implementeren we zelf, anders betrekken we jullie in het implementatieproces.”
Reselleraccount
Ook Cream maakt gebruikt van het reselleraccount in de xCore. “Eerlijk gezegd kijken we er niet vaak in, alleen als een klant problemen heeft, maar dat is positief,” vertelt Marcel. “We willen ervoor zorgen dat onze klanten één aanspreekpunt hebben en dat zijn wij. Dus als er problemen met de koppeling zijn, dan kan de klant bij ons terecht en dan kunnen wij naar het probleem kijken door in te loggen op het reselleraccount en de koppeling van de klant daar te bekijken. Mochten we er zelf niet uitkomen, dan nemen we zelf contact op met xCore. Dat hoeft de klant niet te doen.”
Wat de samenwerking oplevert
Door de samenwerking met xCore kan Cream de klant meer gemak en financieel voordeel bieden. “Op het moment dat wij een klant hebben met Exact, dan is het fijn dat jullie een standaard koppeling daarvoor hebben. Anders moeten we de koppeling zelf ontwikkelen. Technisch gezien hebben we daar alle capaciteit voor in huis, maar kostentechnisch is het interessanter voor de klant om voor een xCore-koppeling te kiezen. Tevens heeft de professionaliseringsslag die jullie hebben doorgemaakt, ervoor gezorgd dat het voor partners een stuk makkelijker is geworden om de koppeling tussen Magento en Exact op te zetten, zonder hulp van een xCore-medewerker.” Ook geeft de samenwerking een stukje zekerheid; “Na tien jaar weten we wat voor samenwerkingspartner xCore is, kennen we jullie werkwijze en weten we wat we van jullie koppeling kunnen verwachten. Je weet wat je aan elkaar hebt en dat is fijn.”
Toekomstplannen
In de toekomst wil Cream een bijdrage kunnen leveren aan de ontwikkeling van zowel Magento als Hyvä. “We zijn met Cream partner van Hyvä en helpen hen bij het verbeteren van Hyvä. We willen met het team verder doorgroeien zodat we in de toekomst nog meer klanten kunnen voorzien van de beste E-commerce oplossing,” aldus Marcel.
Cream
Cream is een e-commercebureau dat webshops maakt en optimaliseert voor retail-, etail- en B2B-ondernemers. De webshops worden gecreëerd in Magento in combinatie met Hyvä voor de frontend.