Partnercase: Auxil
Auxil, specialist in Exact Online-producten, werkt al jarenlang samen met xCore. In die tijd hebben beide organisaties elkaar zien groeien. Inmiddels zijn de xCore-koppelingen een vast onderdeel van het aanbod dat Auxil aan haar klanten biedt. Zeki Dönmez, manager consultancy bij Auxil, legt uit: “We kiezen hier niet alleen voor omdat we zeer tevreden zijn over de werking en functionaliteiten van de xCore-koppelingen, maar ook omdat xCore als organisatie perfect bij ons past.”
Consultancy en softwareontwikkeling
Auxil heeft twee duidelijke pijlers in hun dienstverlening: consultancy en softwareontwikkeling. Zeki: “Aan de ene kant zijn we een premium implementatiepartner van Exact. Aan de andere kant ontwikkelen we onze eigen software, waaronder koppelingen tussen Exact Online en andere systemen, maar we bouwen ook interne automatiseringen binnen Exact.” Met een brede klantenkring, variërend van kleine bedrijven tot de grote MKB’ers, bedient Auxil organisaties in uiteenlopende sectoren; van groothandelaar tot productiebedrijf en van marketingbureau tot advieskantoor.
Een partnerschap met geschiedenis
De samenwerking tussen xCore en Auxil gaat terug tot de begintijd van beide organisaties. “We hebben de groei van xCore meegemaakt: van LINQ5 naar dealer4dealer tot xCore. En tegelijkertijd hebben jullie ook onze groei meegemaakt,” vertelt Zeki. “We werken al lange tijd samen, waarbij we soms klanten aanleverden of een gezamenlijke opdracht uitvoerden. Wij namen dan het Exact Online-gedeelte voor onze rekening, terwijl xCore de koppeling voor de klant verzorgde. Drie jaar geleden zijn we officieel partners geworden. Sindsdien bieden we ook implementaties van de xCore-koppelingen aan en kunnen we webshops direct koppelen aan Exact Online.”
xCore standaard in het aanbod
Auxil neem de webshopkoppelingen van xCore nu standaard mee in hun aanbod voor klanten met Exact Online. “Dat doen we niet alleen omdat we erg tevreden zijn over de werking en de functionaliteiten van de xCore-koppelingen, maar ook omdat xCore als organisatie het best past bij ons. De manier van communicatie, de onderlinge samenwerking, die vinden we gewoon heel prettig.” xCore wordt dus standaard meegenomen in nieuwe trajecten met klanten, waarbij Auxil ook meteen de implementatie voor de klant regelt.
Implementaties
Auxil heeft eerder een kennissessie gehad met xCore over de instellingen van een koppeling. “Onze consultants hebben kennis van Exact Online, maar inmiddels ook van de xCore-koppelingen. Als je een paar keer zo’n koppeling hebt geïmplementeerd met goede uitleg, wordt het vanzelfsprekend.” Meestal implementeert Auxil de koppeling zelf, tenzij de opdracht via Exact is ontvangen. In zulke situaties is de koppeling al verkocht en de implementatie met xCore al afgesproken. “Wij verzorgen dan het Exact-gedeelte, terwijl xCore verantwoordelijk is voor de koppeling. Het salestraject is dan al afgerond voordat wij erbij komen,” legt Zeki uit.
De voordelen van het reselleraccount
Als partner van xCore maakt Auxil gebruik van een reselleraccount, wat hen veel voordelen biedt. Hiermee kunnen zij bijvoorbeeld direct toegang krijgen tot klantaccounts om vragen of problemen met koppelingen snel op te lossen, waardoor Auxil niet om inloggegevens van de klant hoeft te vragen. “Als een klant ons benadert met een probleem, kijken we eerst of we het in het reselleraccount zelf kunnen oplossen. Gaat het om een technische foutmelding van de koppeling, dan schakelen we jullie supportafdeling in. En gelukkig reageren jullie altijd snel. Die korte reactietijd is voor ons belangrijk, omdat we onze klanten zo snel mogelijk willen helpen.”
Partnerprogramma
Auxil neemt deel aan het partnerprogramma van xCore, wat volgens Zeki erg motiverend werkt. “Volgens mij zitten we in het hoogste segment van het programma!” vertelt hij enthousiast. Zeki heeft regelmatig contact met Sandra, de partnermanager van xCore. “We hebben goed contact. We kunnen Sandra altijd bellen en komen elkaar vaak tegen op elk Exact-evenement. Binnenkort willen we kennissessies organiseren, waarbij een xCore-consultant ons door de koppelingen loodst en we een halve dag training krijgen. Ik heb consultants die veel kennis hebben van die koppelingen, maar ook collega’s die er minder mee vertrouwd zijn. Dit soort sessies zijn een waardevolle aanvulling tijdens de onboarding.”
De toekomst
Auxil en xCore blijven investeren in hun samenwerking. Het organiseren van de kennissessies is hier een voorbeeld van. Hiermee wordt het kennisniveau van Auxil-consultants over xCore-oplossingen vergroot. “Dit soort initiatieven maakt het partnerschap sterker. Het zorgt ervoor dat we klanten nog beter kunnen bedienen. En dat is ons uitgangspunt: de klant op de juiste en meest efficiënte manier helpen. En op dit moment doen we dat met de koppelingen van xCore,” aldus Zeki. Daarnaast hoopt hij het fijne partnerschap op dezelfde manier voort te kunnen zetten.
Auxil
Auxil is sinds 2013 actief en heeft ruim twintig jaar ervaring met Exact-software. Als grootste partner van Exact helpen ze organisaties met advies en ondersteuning bij het gebruik van Exact Online. Daarnaast ontwikkelen ze apps die aansluiten op de software van Exact.