Klantcase: Wikro
Wikro is een groothandel in bouw- en afbouwmaterialen. Het bedrijf is opgericht in 1962 en is een echt familiebedrijf van de familie Spies. Er worden bouwmaterialen, zoals verf, lijm, kit, purschuim en folie geleverd. Wikro denkt met de klant mee, zowel op het gebied van het assortiment, als in het fullservice aanbieden van hun producten. Dat betekent dat producten door Wikro binnen 36 uur worden geleverd op locatie. Wikro biedt producten van grote en gerenommeerde merken, maar er worden ook producten van een eigen label aangeboden.
Wij spraken Wessel Spies, verantwoordelijk voor de business development, marketing en sales, over de Lightspeed & Exact Online koppeling, de Aflettermodules en de toekomst van Wikro.
Op advies van Exact
Al jaren maakt Wikro gebruik van Exact voor alles wat er gebeurt binnen het bedrijf, zoals productbeheer, voorraad en facturatie. De groothandel heeft als wens alle systemen goed met elkaar te laten communiceren, zodat alle data duidelijk en overzichtelijk in Exact verschijnt. Wessel zoekt hiervoor contact met Exact om te vragen of zij een passende oplossing hebben. “Exact raadde ons de xCore-koppelingen aan”, vertelt Wessel. “We hebben ook nog wel naar andere partijen gekeken, maar toen Exact ons jullie adviseerde, waren wij ervan overtuigd dat we aan jullie een goede partner zouden hebben. Ook de ontwikkelaars die weleens apps voor ons bouwen, zijn bekend met xCore en zeiden ook dat jullie een goede partij zijn voor webshopkoppelingen.”
Gemak en efficiëntie
Wikro kiest ervoor de Lightspeed & Exact Online koppeling te laten installeren. “Een collega met niet veel digitale kennis heeft het project opgepakt en goede begeleiding gehad van Gerald, jullie consultant. Ook zijn we goed geadviseerd in wat het beste bij ons zou passen. Toen de koppeling eenmaal geïnstalleerd was, merkten we meteen dat we het overzicht weer hadden. Het is nu best simpel met één druk op de knop. Het levert ons in ieder geval veel gemak en efficiëntie op.”
Aangename verrassing
Naast de Lightspeed-koppeling heeft Wikro ook verschillende Aflettermodules. De Aflettermodule was voor Wikro een aangename verrassing. Wessel: “We wisten in eerste instantie niet van het bestaan van de Aflettermodule af, totdat iemand van jullie ons erop attendeerde: ‘Als je iets zoekt voor het afletteren, hebben wij hier modules voor.’ Eerst maakten we er een paar uur per week voor vrij om alles handmatig af te letteren. En bij PayPal wisten we ook niet zo goed hoe we sommige kosten moesten boeken, dus de Aflettermodule kwam heel goed uit! De Aflettermodule werkt heel simpel en daarmee is voor ons alles geautomatiseerd en dat levert ons zóveel tijdswinst op. Dat is echt een vooruitgang!”
Contact
Wikro is continu aan het innoveren en aan het kijken hoe de webshop naar een hoger niveau getild kan worden. “We lopen daarom nog weleens tegen vraagstukken aan dat iets met een bepaalde koppeling toch anders werkt. Als we niet snappen hoe we dat moeten oplossen, dan schakelen we met jullie, meestal per mail. Als de vraagstukken geen prioriteit hebben, dan verzamelen we de vragen en dan maken we een afspraak met jullie. Dan komt Gerald langs en die lost alles op en kijkt ook hoe we meer uit Exact kunnen halen. Eigenlijk is Gerald een soort klantenservice aan huis.”
Innoveren
De webshop van Wikro loopt op rolletjes, maar de groothandel blijft innoveren. Op de planning staat een volledige B2B-webshop waarop alleen zakelijke klanten kunnen inloggen op hun eigen portaal met hun eigen prijzen. “Deze B2B-webshop gaat weer allemaal nieuwe dingen met zich meebrengen, omdat we daar weer een ander CMS-systeem voor nodig hebben. En ook omdat we daar best complexe vraagstukken voor hebben. Als het zover is, dan zoeken we sowieso weer contact op met jullie.”
Wikro
Wikro is een groothandel in bouw- en afbouwmaterialen. Het bedrijf is opgericht in 1962 en is een echt familiebedrijf van de familie Spies. Er worden bouwmaterialen, zoals verf, lijm, kit, purschuim en folie verkocht.