Implementatiepakket voor Exact Online koppelingen
Wij proberen onze apps zo gebruiksvriendelijk mogelijk te maken. Daarom zijn veel van onze apps ook ready-to-go, en installeer je de app gemakkelijk zelf. Wil je de installatie liever uithanden geven? Dan kun je tijdens stap 1 van de installatie het implementatiepakket aanvragen.
Maar wat houdt een implementatiepakket precies in? En hoe ziet het proces eruit? Dat leggen we je onder meer uit op deze pagina.

Wat mag je van het implementatiepakket verwachten?
Stap 1: aanvragen
Je vraagt een implementatie altijd aan via de xCore. Dit doe je tijdens stap 1 van de installatie.
Stap 2: bevestigingsmail
Na je aanvraag ontvang je van ons een bevestigingsmail met specifieke informatie die we van je nodig hebben om de implementatie uit te voeren. Deze informatie bestaat uit:
- Inloggegevens van Exact en het door jou gebruikte platform (webshop of PSP)
- Contactgegevens van de persoon met wie we de installatie van de koppeling en instellingen mogen bespreken
Stap 3: planbureau
Zodra wij alle benodigde informatie hebben ontvangen, neemt ons planbureau contact met je op met een voorstel voor een datum voor zowel het inventarisatiegesprek als de implementatie. Ben je akkoord met de voorgestelde datum? Dan word je daarna gekoppeld aan een consultant.
Let op: Een aanvraag voor een implementatiepakket heeft gemiddeld een doorlooptijd van 2–3 weken. Bij drukte kan dit langer duren.
Stap 4: inventarisatiegesprek en implementatie
Op de dag van de implementatie vindt vooraf een inventarisatiegesprek plaats. Dit gebeurd telefonisch of via Teams. Tijdens dit gesprek kun je je wensen bespreken. Wil je dat het inventarisatiegesprek eerder plaatsvindt? Geef dit dan door aan ons planbureau. Zodra de implementatie vervolgens voltooid is, ontvang je een seintje van onze consultant.
Stap 5: testen
Tot slot heb je dan de mogelijkheid om de koppeling te testen. Werkt alles naar behoren? Dan is de implementatie succesvol afgerond. Maar mocht je later toch nog vragen hebben? Dan kun je altijd contact opnemen met onze servicedesk via: servicedesk@xcore.nl
Belangrijk: je Exact-administratie moet je zelf goed hebben ingericht, dit maakt geen deel uit van het implementatiepakket. Heb je extra hulp nodig bij de inrichting? Dan kun je de dienst Consultancy aanvragen.
Kosten implementatiepakket
We installeren en optimaliseren de aangevraagde koppeling, zodat deze direct ready-to-go is. Aan het implementeren van de koppeling zijn daarom eenmalige kosten verbonden. Deze kosten verschillen per koppeling. Op de productpagina’s vind je een duidelijk overzicht van de prijzen per implementatiepakket.
Let op: voor veel van onze koppelingen is het implementatiepakket optioneel. Maar bij sommige koppelingen is het echter verplicht, vanwege complexere installaties die specifieke kennis vereisen.
Service
Het aanbieden van goede service vinden wij erg belangrijk. Jij bepaalt zelf in welke mate je gebruik wilt maken van onze service, door te kiezen voor de Service Level Agreement (SLA) die het beste bij je past. Ongeacht welke SLA je kiest, kun je altijd met je vragen terecht via servicedesk@xcore.nl.
- SLA Brons: binnen 8 uur antwoord op je vraag.
- SLA Zilver: binnen 4 uur antwoord.
- SLA Goud: binnen 2 uur een inhoudelijke reactie, plus de mogelijkheid om je vragen ook telefonisch te stellen.
Prijzen
Meest voorkomende vragen
Waarom zijn de kosten van het implementatiepakket niet bekend?
Omdat we veel verschillende soorten koppelingen aanbieden, verschillen ook de kosten van het implementatiepakket per koppeling. Op de productpagina van de koppeling die jij wilt, vind je precies welke kosten horen bij het bijbehorende implementatiepakket.
Neem een kijkje in onze App store voor alle koppelingen die we op dit moment aanbieden.
Waar vraag ik het implementatiepakket aan?
Je kunt het implementatiepakket alleen aanvragen tijdens stap 1 van de installatie van jouw koppeling.
Waar kan ik meer vragen stellen?
Vragen over de xCore, onze service of ons implementatiepakket kun je terugvinden in het Helpcenter. Maar zie je je vraag er niet tussen staan? Dan kun je eenvoudig met ons contact opnemen via 050 544 50 39 of via info@xcore.nl.