Wij helpen je graag!
Kan ik de software testen?
Ja, je kunt éénmalig 14 dagen gratis onze software voor Exact Online proberen. Tijdens deze 14 dagen kun je het abonnement definitief afsluiten. Ben je niet overtuigd van ons product? Geen probleem, na 14 dagen loopt de proefperiode automatisch af, vervalt je koppeling en worden je gegevens van xCore verwijderd.
Ik wil starten met xCore, waar moet ik rekening mee houden?
Wil je starten met xCore en werk je met Exact Online? Bekijk dan eerst welke koppeling (basis, plus of handel) het best bij jou en jouw Exact-Online licentie past. Daarna raden we je aan om een back-up van je Exact-omgeving te maken. Zodra je namelijk het product binnen de xCore activeert, start de software direct met synchroniseren. Mocht je bepaalde instellingen niet op de juiste manier hebben ingesteld dan is het wel zo handig als je altijd terug kunt naar de oude administratie.
Zorg ervoor dat het Exact Online-account waarmee je verbinding maakt de juiste en meeste rechten heeft. Anders kunnen niet alle instellingen worden ingevuld of kunnen bepaalde synchronisaties mislukken.
Meer informatie vind je hier.
Ik heb de app 14 dagen getest. Hoe kan ik deze blijven gebruiken?
Je krijgt van ons een melding als de proefperiode bijna afloopt. Wil je verder met het abonnement? Druk binnen xCore op ‘App activeren’ en vul je gegevens aan.
Wat gebeurt er met mijn gegevens na de proefperiode?
Als je geen abonnement afsluit door zelf op ‘App activeren’ te klikken, dan vervalt je koppeling en worden je gegevens na 14 dagen automatisch verwijderd.
Kan ik na installatie direct (meer) add-ons toevoegen?
Ja, dat kan. Log in met je xCore-registratie, ga naar het linkermenu en selecteer ‘Mijn Apps’. Kies vervolgens de gewenste koppeling waaraan je een add-on wilt toevoegen. Navigeer naar ‘Geïnstalleerde add-ons’ en klik op ‘Voeg add-on toe’. Hier kun je de gewenste add-ons toevoegen.
Hoeveel administraties kan ik koppelen binnen xCore?
Het is mogelijk om meerdere administraties te koppelen, je dient echter wel per administratie een aparte app af te sluiten. Een nieuwe app start je gemakkelijk vanuit de geïntegreerde appstore in de xCore.
Is er een SLA beschikbaar?
Ja, standaard is de SLA Brons inbegrepen bij alle xCore-producten. Toch krijgen we regelmatig aanvragen voor aanvullend support. Maar net waar je behoefte aan hebt. Daarom zijn de SLA’s Zilver én Goud beschikbaar (tegen meerprijs), bekijk de opties inclusief mogelijkheden hier.
Waar moet ik op letten bij het gebruik van Firewall IP Whitelisting?
Maak je gebruik van IP whitelisting in je Firewall? Dat betekent dat jij bepaalde IP-adressen toestemming verleent om verbinding te maken met je webshop, zodat onze koppeling verbinding kan maken. Als je hier gebruik van maakt, zorg er dan voor dat jij of je systeembeheerder, webshop- of hostingpartner onderstaande IP-adressen toevoegt. Zo heeft xCore toegang tot je server(s) en zal de werking behouden blijven.
IPv4 | IPv6 |
---|---|
84.247.10.74 | 2a01:7c8:bb01:217::1 |
93.119.3.82 | 2a01:7c8:bb0a:550::1 |
93.119.3.89 | 2a01:7c8:bb0a:553::1 |
93.119.3.90 | 2a01:7c8:bb0a:563::1 |
Wil je ook snel geholpen worden door onze servicedesk en ontwikkelaars? Voeg dan ook ons kantoor toe: 213.126.10.154.
Wat houdt het implementatiepakket in?
Met het implementatiepakket zullen onze ervaren consultants de gekozen koppeling voor jou installeren.
Je vraagt het implementatiepakket aan door tijdens de installatie van de koppeling in de wizard voor het implementatiepakket te kiezen. Vervolgens ontvang je van ons een e-mail met specifieke informatie die we van jou nodig hebben om de implementatie te kunnen uitvoeren. Hebben we alles ontvangen? Dan neemt ons planbureau contact met je op.
Zodra de implementatie is ingepland dan vindt er voorafgaand een inventarisatie plaats. Hierin horen wij de werkwijze en jullie wensen van de koppeling aan. Vervolgens zal onze ervaren consultants de koppeling installeren en optimaliseren.
Is het implementatiepakket verplicht?
Voor sommige koppelingen is diepgaande kennis noodzakelijk en een implementatiepakket verplicht. Voor de meeste xCore-koppelingen is het pakket optioneel. Je kunt dan zelf de koppeling via de wizard installeren. Lukt het implementeren niet? Kies dan alsnog voor het implementatiepakket.
Voor Exact-Globe koppelingen instaleren wij altijd de xCore-koppelingen, waardoor het implementatiepakket verplicht is.
Wat houdt het onderhoudsbedrag voor Globe-koppelingen in?
Dit bedrag dekt helpdeskondersteuning en updates.
Voor de helpdeskondersteuning kun je altijd terecht bij onze servicedesk. Heb je een vraag of zoek je extra ondersteuning? Dan kun je een ticket indienen via servicedesk@xcore.nl. Daarnaast werken we onze software regelmatig bij. Deze updates staan voor je klaar zodra je ze nodig hebt. Houd er wel rekening mee dat updates geïnstalleerd moeten worden. Let op: Het onderhoudsbedrag dekt niet de installatiekosten van ons of van onze partners.
Wat is een MTK-Synchronisatie?
Stel, je sluit nu een Exact Online koppeling of Aflettermodule af, dan start de synchronisatie vanaf vandaag. Je mist dan de orders binnen Exact van de voorgaande periode en/of de posten van deze periode blijven nog open staan.
Met de dienst MTK (Met Terugwerkende Kracht) Synchronisatie kunnen we deze informatie alsnog voor je synchroniseren, mits je Exact Online koppeling actief is. Meer informatie over onze MTK-dienst vind je hier.
Voor onze Globe-koppelingen doen wij standaard een MTK-Synchronisatie.
Is het abonnement maandelijks opzegbaar?
Exact Online-producten
Ja, je kunt het abonnement ieder moment opzeggen. Er geldt een opzegtermijn van exact een maand. Bijvoorbeeld: zeg je de 15e van de maand op? Dan kun je de software nog gebruiken tot de 15e van de volgende maand.
Dit opzeggen doe je als volgt. Log in via je xCore-account en klik vervolgens op de juiste xCore-App die je wilt opzeggen. Dan kun je rechts klikken op de zwarte balk met de tekst ‘App opzeggen’. Je ontvangt dan een automatische bevestiging van opzegging.
Exact Globe-producten
Exact Globe producten (maandmodel) kennen in vrijwel alle gevallen een looptijd van één jaar die ingaat na de installatie. De contracten worden vervolgens per maand stilzwijgend verlengd. De opzegtermijn is, na het eerste jaar, één maand met ingang van de eerste van de volgende maand.
Heb je een gekocht Exact Globe product met Support & Software Assurance (SSA)? Dan is het Support & Software Assurance het eerste jaar verplicht en wordt jaarlijks stilzwijgend verlengd. De opzegtermijn is 3 maanden voor prolongatiedatum.
Wanneer start de automatische incasso?
Voor alle apps binnen xCore start de automatische incasso na de proefperiode, zodra het abonnement is geactiveerd.
Kies je voor het implementatiepakket? Dan worden de eenmalige kosten hiervoor ook automatisch afgeschreven na het afsluiten van het pakket. Voeg je later in de maand een add-on toe? Dan betaal je alleen voor de resterende dagen van die maand.
Is het maandbedrag inclusief onderhoud en helpdeskondersteuning?
Ja, dit is inbegrepen in het maandbedrag. Dit bedrag omvat de gekozen koppeling (Basis, Plus of Handel) en eventueel maatwerk of add-ons. Daarnaast dekt het ook het onderhoud van de koppelingen.
Standaard beschik je over een SLA Brons met helpdeskondersteuning. Meer informatie over onze SLA’s vind je hier.
Hoe wijzig ik factuurgegevens?
De facturatiegegevens van jouw xCore-account kun je eenvoudig zelf wijzigen. Log bij je xCore-account in en klik in het linkermenu op ‘Mijn Account’. Vervolgens staat de optie ‘Factuurgegevens’ in beeld. Daar kun je bijvoorbeeld het IBAN-nummer of adres wijzigen.
Ik ervaar een probleem, hoe maak ik een ticket aan?
Stuur een e-mail naar de servicedesk. Ons ticketsysteem maakt dan automatisch een ticketnummer voor je aan. Je ontvangt daarna direct een bevestiging per e-mail met hierin je ticketnummer. Ook is het mogelijk om ons contactformulier in te vullen.
Ik heb geen reactie ontvangen na het aanmaken van een ticket.
Als je geen bevestiging hebt ontvangen van het aangemaakte ticket, dan is er helaas iets verkeerd gegaan. Kijk of je het juiste e-mailadres hebt gebruik of stel je vraag opnieuw via ons contactformulier.
Wat valt er onder standaard support?
Standaard is de SLA Brons inbegrepen bij alle bestelde xCore-producten. xCore is 24 uur per dag elektronisch bereikbaar via e-mail. Wij maken gebruik van het ticketsysteem ‘Zendesk’, waarbij de tickets op volgorde van binnenkomst worden afgehandeld door de servicedesk. De SLA Brons valt standaard onder de maandkosten van het product.
Wil je meer informatie over de SLA varianten? Klik dan hier.
Zijn er kosten verbonden aan het standaard support?
Werk je met (één van) onze Globe-producten? Dan valt het support onder het standaard onderhoudscontract.
Werk je met (één van) onze Online-producten? Dan valt het support standaard onder de maandkosten van het product.
Indien de supportvraag niet met ons product te maken heeft, maar met bijvoorbeeld de inrichting van je Magento- en/of Exact-omgeving, worden er kosten in rekening gebracht voor de geboden support.
Hoe snel kan ik support verwachten?
Zodra je een ticket hebt ingeschoten via e-mail, streven wij ernaar om binnen 8 werkuren inhoudelijk respons te geven. In geval van een productieverstoring (bijvoorbeeld wanneer de koppeling niets meer synchroniseert) gaan we direct met je ticket aan de slag.
Kan ik gebruik maken van telefonisch support?
Ja, tijdens kantooruren (08:30 – 17:00u) is support te bereiken via telefoonnummer 050 -5445039. Wij maken dan een supportticket voor je aan. Telefonisch kan er niet direct eerstelijns support geboden worden, tenzij je beschikt over een SLA Goud.
Wil je meer informatie over alle SLA varianten? Klik dan hier.
Wat houdt tweedelijns support in?
Wanneer een probleem niet door de servicedesk afgehandeld kan worden, zal het ticket worden doorgezet naar de tweedelijns support. De duur van afhandeling is vervolgens afhankelijk van de complexiteit van het probleem.
Het kan zijn dat je supportvraag niet met ons product te maken heeft. Dan valt deze buiten de scope van de servicedesk. Denk bijvoorbeeld aan een foutieve inrichting van je webshop en/of Exact. Houd er dan rekening mee dat er kosten in rekening gebracht kunnen worden. Wij hanteren een uurtarief van € 125,- voor tweedelijns support. Mocht dit het geval zijn, dan nemen we eerst contact met je op om dit af te stemmen.
Welk kennisniveau is vereist voor het zelf installeren van de apps?
Dit is sterk afhankelijk van de gekozen app. Het uitgangspunt voor de xCore-producten is dat je zelf de implementatie kunt uitvoeren. Kom je er zelf niet uit tijdens installatie of heb je gewoon geen tijd? Kies dan voor het implementatiepakket. Onze specialisten nemen het graag van je over.
Let op: Bij Exact-Globe koppelingen is het implementatiepakket verplicht
Kan ik meerdere xCore-apps tegelijkertijd gebruiken?
Ja dat kan, voor de xCore-apps kun je dit het helemaal zelf regelen en beheren. Voeg snel een extra app toe via onze App store of door in te loggen in de xCore, naar het linker menu te navigeren en “App-Store” te selecteren.
Zijn de koppelingen ook via het Exact App Store te verkrijgen?
Ja, alle xCore-apps zijn Exact-gecertificeerd. Daarom is een groot deel van de xCore-apps ook beschikbaar in de Exact App Store.
Hoe kan ik partner worden?
Op de pagina over ons partnerprogramma lees je alle voordelen. Ook laat je daar gemakkelijk jouw gegevens achter, zodat één van onze partnermanagers contact met je opneemt voor een kennismaking! Dan leer je elkaar en elkaars bedrijf kennen om te bepalen wat voor soort samenwerking we kunnen aangaan.
Hoe zit het met de Algemene Verordening Gegevensbescherming?
Uiteraard houden wij ons binnen xCore aan de AVG. Hoe het precies zit lees je hier.
Wat is Business Consultancy?
De Business Consultancy van xCore is een (betaalde) service die erop gericht is om je te helpen met het totale backofficeproces van webshop tot boekhouding/ERP.
Je kunt deze dienst aanvragen voor:
- Hulp bij de inrichting van – of vragen over – Exact Online
- Groei van je webshop (internationaal)
- Analyse van processen
- Brainstormsessies
- Projectbegeleiding
- Vragen over bepaalde onderdelen van je proces
- Anders: neem contact met ons op.
Wat kost de Business Consultancy?
De Business Consultancy heeft een tarief van € 62,50 per half uur. Wil je graag dat we op locatie komen? Geen probleem. Dan geldt een minimale afname van twee uur voor de eerste afspraak en rekenen wij € 125,- voorrijkosten.
Zijn er ook voorrijkosten?
Ja, de voorrijkosten bedragen € 125,-.
Kan de Business Consultancy ook telefonisch?
Ja, dat kan. Geef dit aan wanneer je Business Consultancy via het formulier aanvraagt.
Niet kunnen vinden wat je zoekt?
Maak 24/7 een ticket aan of laat ons dit telefonisch doen. Liever telefonisch support? Via xCore kun je een SLA kiezen.