Partnercase: Pay.
Pay. is een Nederlandse payment service provider. In de jaren negentig begon Pay. met telefonische betalingen, in de loop der jaren is het bedrijf uitgegroeid tot een volledige payment service provider (PSP). We spraken Ellen Cruickshank, technical partner manager bij Pay, over Pay. en de samenwerking tussen de PSP en xCore.
Ellen: “Sinds 2013 hebben we een vergunning van de Nederlandse Bank om als betaalinstelling te mogen optreden, sindsdien zijn we ook een volledige PSP. We zijn inmiddels flink gegroeid en focussen ons naast Nederland, ook op België en Luxemburg. Via ons EU Paspoort kunnen wij onze diensten ook aanbieden in andere landen binnen de EU.”
Pay. is, in tegenstelling tot veel andere payment service providers, een echte omnichannel PSP. Dat houdt in dat het bedrijf zich niet alleen richt op online transacties, via bijvoorbeeld een webshop, maar ook op pintransacties. Deze combinatie is ideaal voor klanten die naast een fysieke winkel ook een webshop hebben.
Eerste contact met xCore
Het eerste contact tussen xCore en Pay. is ontstaan vanuit een klantvraag. “We hebben veel Exact-klanten en xCore (voorheen dealer4dealer) is toch wel een begrip in onze wereld. Daarom besloten we in 2014 al dat het slim is om een samenwerking aan te gaan met jullie.” Pay. heeft voornamelijk contact met xCore over het technische aspect van de Aflettermodule, de module moet natuurlijk zo goed mogelijk werken om gezamenlijke klanten volledig te ontzorgen.
Zorgen voor efficiëntie voor onze gezamenlijke klanten
De samenwerking tussen Pay. en xCore levert veel voordelen op voor beide partijen. “We hebben veel gezamenlijke klanten die gebruik maken van zowel Pay. als Exact. Dan is de software van xCore ideaal om de klanten te kunnen voorzien van meer efficiëntie. We hebben bijvoorbeeld veel klanten die gebruik maken van Magento, Shopware, Shopify en Lightspeed, maar ook de klanten die gebruik maken van een backofficesysteem zoals Sherpaan, zijn interessant. We kunnen er namelijk beiden voor zorgen dat de klanten efficiënter kunnen werken en dat we het gedeelte dat we kunnen automatiseren ook daadwerkelijk automatiseren. We hebben dan veel aan partners zoals jullie, die er innovatief en actief mee bezig zijn.”
Nieuwste versie van de Aflettermodule
In het voorjaar van 2021 is nieuwste versie van de Aflettermodule gelanceerd. Deze versie leest automatisch, ten opzichte van de vorige versie, de uitbetalingsbestanden uit. De openstaande posten worden nu automatisch gematcht met de betalingen van Pay. Ellen: “Een efficiënte en slimme verbetering en tegelijkertijd de oplossing voor de grote vraag van onze klanten: de werkzaamheden zoveel mogelijk automatiseren. Ik ben blij met die verbetering, omdat het gemak voor onze klanten oplevert en dat werkt prettig.”
Communiceren met korte lijnen
“De samenwerking met xCore zou ik omschrijven als soepel. Er wordt met korte lijnen gecommuniceerd en dat werkt fijn. Aan beide kanten zorgen we ervoor dat de juiste personen met elkaar schakelen en dat er niet onnodig veel mensen tussen zitten. Wij zijn fan van korte eMeetings, zodat meerdere vragen effectief beantwoord kunnen worden, in plaats van heen en weer mailen. Dat is een prettige manier van samenwerken.”
Toekomstvisie
In de toekomst wil Pay. zich naast het focussen op nieuwe landen, zoals Duitsland en Spanje, ook focussen op nieuwe e-commerceplatformen. “We houden het e-commercelandschap goed in de gaten en hier passen we onze processen ook op aan. Als wij iets kunnen verbeteren voor de klant, kijken we ook of xCore hier een rol in kan spelen. E-commerceplatformen, zoals Magento, WooCommerce en Shopware sluiten ook goed aan bij jullie, dus hopelijk zal ons gezamenlijke klantenbestand groeien in de toekomst!”
Pay.
Pay. is een Nederlandse payment service provider. In de jaren negentig begon Pay. met telefonische betalingen, in de loop der jaren is het bedrijf uitgegroeid tot een volledige payment service provider (PSP).