Partnercase: BSH
BSH, Business Software Haaglanden, is een van de grootste implementatiepartners voor Exact Online in Nederland. Sinds augustus 2021 heeft BSH haar diensten uitgebreid met het projectbewakingssoftware Gripp, die overigens ook gekoppeld kan worden aan Exact Online.
Wij spraken Pieter van Loon, de eigenaar van BSH. Hij vertelt ons in deze partnercase over de werkwijze van BSH, de samenwerking met ons en hun toekomstplannen. “Ons doel is door ervoor te zorgen dat de klant één aanspreekpunt heeft voor zowel Exact, Gripp én de webshopkoppeling met Exact, de klant het zo gemakkelijk mogelijk te maken.”
Het gehele takenpakket
BSH werkt enerzijds voor klanten van Exact Online en Gripp, maar anderzijds bestaat het klantenbestand ook uit klanten die het consultancybureau zelf benaderd heeft. “Wij bieden het gehele takenpakket aan klanten aan om de klant zo goed mogelijk op weg te helpen. Onder andere met het inlezen van gegevens, het inrichten van de software, het maken van sjablonen, zoals documenten en facturen en het begeleiden en het geven van trainingen. Alles om ervoor te zorgen dat de klant zelfstandig verder kan. En daar hoort ook het koppelen van Exact met de webshop bij, dus daar komen jullie om de hoek kijken”, vertelt Pieter.
Vier jaar partners
BSH en xCore zijn nu vier jaar partners. De samenwerking is ontstaan doordat Pieter merkte dat klanten steeds vaker de vraag stelden hoe ze hun Exact Online kunnen koppelen met hun webshop. “En toen kwamen we bij jullie terecht. Doordat we Exact nu kunnen koppelen met een webshopplatform hebben we onze dienstverlening kunnen uitbreiden. Als een klant met een webshop werkt, is het ook handig om te weten hoe wij Exact Online moeten inrichten, zodat de webshopkoppeling goed werkt. Bovendien zorgen we ervoor dat de klant nu één aanspreekpunt heeft voor zowel de implementatie en de inrichting van Exact Online als het leggen van de koppeling tussen Exact Online en de webshop.”
Eén aanspreekpunt voor de klant
Efficiëntie en gemak voor de klant is het voornaamste doel van BSH. Gedurende het traject start de klant met een consultant en die blijft het gehele traject het aanspreekpunt, voor zowel Exact Online als de verdere implementatie, zoals de webshopkoppelingen. “Deze samenwerking met xCore is erg plezierig, maar er is altijd ruimte voor verbetering,” lacht Pieter. “Het reselleraccount, waar wij als partner toegang toe hebben om de webshopkoppeling van de klant te kunnen monitoren, werkt prima, maar als ik telefonisch vragen heb, zou ik het liefst doorgeschakeld willen worden naar de tweedelijns support, zodat we sneller kunnen schakelen.”
Vergoedingsregeling
BSH maakt uitgebreid gebruik van het reselleraccount en heeft inmiddels vele klanten toe kunnen voegen. Sinds kort werken we met een vergoedingsregeling en daar is BSH pilotklant voor geweest. “Het is leuk om voor elke toegevoegde klant aan het reselleraccount een vergoeding te krijgen, maar het is niet per se een drijfveer, maar het werkt wel motiverend voor ons.”
Laatste ontwikkelingen
“Ook vind ik kennis belangrijk,” laat Pieter ons weten. “We blijven graag up-to-date binnen deze snel veranderende markt. Wat zijn de trends en hoe spelen we daarop in? Of beter nog; hoe kunnen wij als partners daar samen op inspelen? Daarom blijf ik ook graag op de hoogte van de laatste ontwikkelingen vanuit jullie kant, zodat we ervoor kunnen zorgen dat deze kennis meerwaarde biedt voor onze klanten.”
BSH | Business Software Haaglanden
BSH, Business Software Haaglanden, is een software-consultancybureau gefocust op Exact Online en sinds augustus 2021 ook op Gripp. BSH heeft consultants in dienst met veel kennis van Exact Online en Gripp, die de klant begeleiden van implementatie tot de oplevering en van training tot de ingebruikname van Exact Online of Gripp.