Implementatiepakket aangevraagd, en dan?
Als je bij xCore aanklopt voor de implementatie van een koppeling of een Aflettermodule, dan hebben we toegang nodig tot verschillende systemen om de implementatie voor je te kunnen regelen. Daarom vragen we je in zo’n geval soms om inloggegevens te delen. Kan dat zomaar? En is dat wel veilig? We leggen je in dit artikel graag uit waarom we dit doen en hoe we met die gegevens omgaan.
Wanneer vragen we gegevens op?
Wanneer je kiest voor een implementatiepakket, dan doen wij de installatie van een product voor jou. Door ons vervolgens (tijdelijk) toegang te geven tot de benodigde gegevens, kunnen onze consultants de gewenste koppeling voor je implementeren. Denk bij implementatie van een WooCommerce & Exact Online koppeling bijvoorbeeld aan de inloggegevens van je Exact Online administratie en je webshopplatform. Zonder de toegang tot deze omgevingen is het namelijk niet mogelijk om de implementatie van de koppeling aan ons uit te besteden, omdat we dan géén verbinding tussen de systemen kunnen leggen.
We kunnen ons voorstellen dat je het best lastig vindt om inloggegevens af te staan. Dus lichten we graag toe hoe we met deze gegevens omgaan:
- We gebruiken de inloggegevens slechts één keer
- We loggen alleen in op de vooraf afgesproken datum en tijdstip
- We behandelen jouw gegevens vertrouwelijk en zorgen ervoor dat alleen de noodzakelijke medewerkers toegang hebben tot jouw inloggegevens gedurende de implementatie
- Jouw inloggegevens worden niet bewaard of opgeslagen en na gebruik worden de aangeleverde gegevens verwijderd
Hoe kun jij ons helpen?
Jouw privacy en de veiligheid van je gegevens zijn voor ons van groot belang. Maar ook jij kunt hierbij helpen. Hoe?
- Wijzig tijdelijk de inloggegevens, bijvoorbeeld op de dag van implementatie. Zodra de implementatie is afgerond, kun je je wachtwoord veilig terugzetten naar het oorspronkelijke wachtwoord.
- Wil je liever geen gegevens mailen, geef je inloggegevens dan telefonisch aan ons door. Zo ben je ervan verzekerd dat de gegevens niet ergens in een mailwisseling blijven staan. Wanneer je van deze optie gebruik wilt maken, kun je dit per mail bij de office manager aangeven zodra je een implementatiepakket aanvraagt.
Meer informatie
We hopen je zo meer inzicht te geven over ons gebruik van jouw inloggegevens. Belangrijk om te onthouden is dat we nooit zomaar om inloggegevens vragen. Alleen wanneer je zelf het verzoek hebt gedaan om een implementatie door ons te laten doen of wanneer je zelf graag wilt dat wij meekijken naar bepaalde instellingen dan kan het voorkomen dat we inloggegevens van je nodig hebben. Is één van deze situaties op jou van toepassing en wil je toch graag wat meer informatie? Neem dan gerust contact met ons op.