Nieuwtjes

Happy Hairservice innoveert met Tikkie in webshop

Investeren in branche en bedrijf
Happy Hairservice is een Rotterdamse kappersgroothandel waar persoonlijke service en daadkracht al ruim 35 jaar hoog in het vaandel staan. Ze ondersteunen de kappersbranche in de breedste zin van het woord: van kappersbenodigdheden tot cursussen en saloninrichting. Maar dat betekent niet dat Happy Hairservice zichzelf vergeet. Blijven investeren en met je tijd meegaan, zijn twee belangrijke drijfveren van directeur Stefan Boonekamp. Daarom is Tikkie toegevoegd als betaalmogelijkheid.

Niet lullen, maar poetsen
In alles wat Happy Hairservice doet, klinkt de Rotterdamse aanpakkersmentaliteit door. “We zorgen dat we de juiste merken in huis hebben en we doen waar we voor staan. Gewoon je afspraken nakomen en kwaliteit leveren”, aldus Stefan. “We leveren niet aan consumenten en dat is een bewuste keuze. Zo zijn kappers verzekerd van exclusieve producten. En als het ergens anders toch wordt aangeboden, gaan we het gesprek aan. Elkaar vooruithelpen, dat is onze missie.”

Snelheid en gemak
Alle producten worden verkocht in de fysieke groothandel in Rotterdam en via de webshop. 10% gaat op rekening en 90% van alle betalingen gaat via een automatische incasso. Anders dan bij particulieren ervaart Happy Hairservice hier geen problemen mee. “We sturen elke week alle facturen en incasso’s eruit. Het merendeel wordt snel betaald. Ondernemers snappen dat je een betaling niet moet laten openstaan. Toch hebben we Tikkie erbij genomen, voor de snelheid en het klantgemak. Een betaalverzoekje dat op je telefoon binnenkomt, betaal je meteen, omdat het zo makkelijk is.”

Integratie van Tikkie
Voor de boekhouding gebruikt Happy Hairservice Exact Globe. Toen ze aangaven Tikkie te willen gebruiken, adviseerde Exact om de software-integratie door xCore te laten doen. Monique Engelaar van Exact: “xCore is een van onze partners. Zij hebben voor Globe een integratie gemaakt die we aanbieden in ons add-on-center. Daarmee is Tikkie inzetbaar voor al onze klanten.” René Albertema van xCore: “We zijn de eerste partij die het mogelijk hebben gemaakt dat je in je factuur een directe betaallink kan meeleveren. Als je in Globe de factuur opmaakt, vink je aan dat je een Tikkie-link wil toevoegen. De klant hoeft vervolgens alleen maar op die link te klikken om de betaling te doen.”

Niet wachten op geld
Aanvankelijk werd Tikkie nog niet zoveel gebruikt. Maar toen kwam de coronacrisis en gingen alle verkopen alleen nog maar via de webshop. Stefan: “We wilden niet meer dat er op rekening werd gekocht, we moesten toch onze financiële positie gezond houden. Dan wil je niet te lang op je geld wachten. Daarom hebben we gezegd: alleen betalen via iDEAL of Tikkie. Sommige ondernemers vonden de inzet van Tikkie een beetje raar. Maar dan leg je uit waarom je het doet en hoe het werkt, en dan worden ze wel enthousiast.”

Verder na de crisis
Inmiddels is de intelligente lockdown opgeheven en de fysieke groothandel weer open. Tijd voor Happy Hairservice om de balans op te maken. “We kijken nu welke klanten weer op rekening gaan betalen en welke klanten via Tikkie blijven betalen”, aldus Stefan. “Zowel voor onze klanten als voor ons, is Tikkie toch wel lekker snel en eenvoudig. Dus we blijven het aanbieden naast de automatische incasso.”

Logo LinkedIn Logo Facebook Logo Twitter Logo Whatsapp

Lees meer